Werken als ZZP-er in de makelaardij en op zoek naar opdrachten?

Binnen de volkshuisvesting en vastgoedsector zijn veel zelfstandig ondernemers actief. Wie graag als zelfstandig ondernemer wil gaan beginnen doet er goed aan om zich uitgebreid te laten informeren. Ook is het behalen van de juiste opleidingen en het aansluiten bij een brancheorganisatie zeer belangrijk. 

 

ZZP-er in de makelaardij 

Ben jij ZZP-er of zit je er aan te denken om als ZZP-er aan de slag te gaan? Dan ben je bij Vastgoed-talent aan het juiste adres, wij bemiddelen dagelijks honderden corporatie professionals en helpen hen bij het vinden van zzp/freelance opdrachten. Wij zijn het verlengstuk voor jou en zorgen dat administratie en het zoeken naar opdrachten uit handen wordt genomen zodat jij je kunt richten op jouw passie, de vastgoedsector.
 

Waarom werken als ZZP-makelaar via Vastgoed-talent

  • Wij rekenen geen bemiddelingskosten door aan ZZP-ers;
  • Je hebt zeggenschap over jouw eigen tarief en voorwaarden;
  • Je bepaalt zelf wanneer je beschikbaar bent en hoe jouw rooster er uit komt te zien;
  • Je bepaalt zelf binnen welke regio je wilt werken;
  • Vaste contactpersonen;
  • Een partij die je van advies kan voorzien;
  • We ontlasten met facturatie en helpen daar waar nodig;
  • We proberen de administratie zoveel mogelijk uit handen te nemen en adviseren daar waar nodig.
Wil jij met ons de samenwerking aan gaan, meld je dan via onderstaande knop aan. Wij zullen dan contact met je opnemen om de mogelijkheden die wij jou kunnen bieden te bekijken.
 

Benodigde documenten voor een ZZP-makelaar

Voorafgaand aan de samenwerking willen wij jouw dossier graag op orde hebben daarom vragen wij of je de volgende documenten naar ons verstuurt: Naar aanleiding van de kennismaking en jouw dossier ontvang je van ons een bemiddelingsovereenkomst waarin de gemaakte afspraken vermeld staan. Zodra je deze ondertekend hebt zullen we je zo snel mogelijk voorzien van leuke, passende opdrachten en diensten.
  • CV (voorzien van eventuele referenties);
  • Diploma('s) en eventuele certificaten;
  • Inschrijvingsbewijs Kamer Van Koophandel;
  • Verklaring omtrent gedrag (VOG) van het huidige kalenderjaar;
  • Kopie polisblad beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
 

ZZP-er in de makelaardij worden? Volg ons stappenplan!

Werken als ZZP-er in de makelaardij, is dat iets voor mij? Veel zorgverleners hebben al wel eens nagedacht over het ondernemerschap, maar hebben nooit de stap durven zetten vanwege verschillende redenen zoals bijvoorbeeld de ‘administratieve rompslomp’. Maar is dat nu ook echt het geval, of is het gewoon eng en spannend om alle ‘zekerheden’ van een vaste baan op te zeggen? Voor de twijfelaars en geïnteresseerden hebben wij een stappenplan gemaakt hoe je gemakkelijk ZZP-er kunt worden. Wie weet kunnen wij je nu wel overtuigen.

Voordat je je gaat inschrijven als zelfstandig ondernemer (ZZP-er) is het wel belangrijk dat je al een tijdje ervaring hebt in als makelaar. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten of je beroep goed in de markt ligt en je er voldoende geld mee kunt verdienen. Ben je makelaar en wil je werken als ZZP-er dan kun je in ieder geval altijd bij ons terecht voor ZZP-opdrachten. Met een goede en flexibele inzet en de juiste kwaliteiten beperk je zelf de risico’s en kun je vaak overal ingepland worden.

Stap 1: Inschrijven KvK als ZZP / freelance makelaar
Voordat je je baan zomaar op gaat zeggen en wilt gaan starten als zelfstandig ondernemer moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Denk er al vast over na; wat wordt je bedrijfsnaam en hoe omschrijf je het bedrijf? De inschrijving kun je online invullen via het volgende formulier: Inschrijfformulier.

Na de online inschrijving dien je een afspraak te maken op een kantoor van de KVK. Neem een geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart) mee. Je krijgt na inschrijving een KVK-nummer een btw-nummer toegewezen. Bij een inschrijving betaal je een eenmalige inschrijfvergoeding van € 50,-. 
Een afspraak kan je maken via de volgende link: Afspraak.

Stap 2: Verzekeringen voor ZZP-ers in de makelaardij
Als je aan de slag wilt gaan als freelance makelaar komt daar natuurlijk ook een risico bij kijken. Daarom is het heel belangrijk dat je een goede verzekering afsluit die aansluit op jouw situatie. Enkele verzekeringen voor ZZP-ers zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstandsverzekering en een pensioenverzekering. 

Stap 3: Facturen maken als ZZP-makelaar
Het is verstandig om 1 keer per week of 1 keer per 2 weken een (halve) dag vrij te plannen om je facturen op te stellen. Vastgoed-talent voorziet je voorafgaande van een voorbeeldfactuur. Deze kan je gebruiken en eventueel personaliseren naar hoe jij jezelf graag wil presenteren aan woningcorporaties. Voorafgaande aan je opdracht krijg je van ons de factuurgegevens/vereisten per woningcorporatie toegezonden. We adviseren je een betalingstermijn van 14 dagen op je factuur te vermelden, waarbij je rekening moet houden dat de betalingen tussen de 14 en 30 dagen liggen bij de woningcorporaties. Mocht je factuur niet op tijd betaald zijn dan kan je contact opnemen met Vastgoed-talent zodat wij achter je factuur aan gaan en jij alsnog zo spoedig mogelijk de betaling ontvangt.

Inschrijven als ZZP-makelaar
Ben jij enthousiast en wil je werken als ZZP-makelaar? Wacht dan niet langer en laat het ons weten. Je kunt eenvoudig reageren door op onderstaande aanmeldbutton te klikken. We zien je gegevens graag tegemoet!
 
 
 
 
Janine den Teuling
 
Contactpersoon

Janine den Teuling
info@vastgoed-talent.nl
088 - 555 0999

 



 

Aanmelden kandidaat

Wil jij dat wij op zoek gaan naar een vacature die bij jou past? Meld je dan aan via onderstaande button.
 

Volg ons op Social Media

Wil je op de hoogte blijven van onze vacatures? Volg ons dan nu via: 
 

    Facebook
 
    LinkedIn