Detacheringsopdracht: senior medewerker huuradministratie


Vacature administratief medewerker huuradministratie

Onze opdrachtgever is een woningcorporatie die zorgt voor het verhuren en ontwikkelen van passende en betaalbare woningen binnen omliggende gemeentes. Bijzondere projecten zoals zorgcomplexen en kinderopvang maakt hen onderscheidend en een maatschappelijk betrokken organisatie. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 60 medewerkers en er heerst een informele sfeer. Gedreven, ondernemend en betrokken zijn speerpunten die de organisatie nastreeft.
Ter uitbreiding van het team zijn we op zoek naar een ervaren medewerker huuradministratie voor 36 uur per week. 
 

Functie omschrijving van de senior medewerker huuradministratie

Als medewerker huuradministratie heb je de verantwoordelijkheid om de totale huurachterstand zo laag mogelijk te houden volgens vastgestelde doelstellingen. Je bent belast met de werkzaamheden inzake huurincasso, inclusief verrekening huurtoeslag en servicekosten en het aanleveren van gegevens voor kwartaalrapportages en jaarverslag.

Als medewerker huuradministratie bestaat jouw takenpakket uit de volgende taken:
  • verzorgen van de jaarlijkse huurverhoging en de maandelijkse prolongatie van huur
  • tijdig verspreiden van verzoeken om huurbetaling en de verwerking en bewaking hiervan
  • informeren van huurders over huurbetaling, huurtoeslag en het schakelen met externe instanties
  • contacten onderhouden met deurwaarders inzake betalingsachterstanden
  • verwerken van huurwijzigingen, servicekosten en dergelijke en het hiervan op de hoogte stellen van de huurders
  • opstellen van eindafrekeningen voor huur, huurtoeslag en/of overige vorderingen bij beëindiging huurcontract
  • controleren van vastgestelde huurprijzen
  • aanleveren van gegevens voor managementrapportages, jaarverslag en begroting.

Daarnaast heb je als senior medewerker de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goede taak- en werkverdeling en een adequate personeelsbezetting. Je fungeert als aanspreekpunt voor collega’s en bespreekt samen met de manager het functioneren van het team. Je komt met verbetervoorstellen inzake procedures en werkmethodes om te zorgen voor een zo efficiënt mogelijke huuradministratie. 
 

Functie eisen van de senior medewerker huuradministratie

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een administratieve functie binnen de vastgoedsector of woningcorporatie
  • Je beschikt over kennis van huurrecht en huurtoeslag
  • Je beschikt over kennis van en inzicht in wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de volkshuisvesting
  • Je kennis van relevante ontwikkelingen op het vakgebied is up-to-date
  • Je hebt ervaring met automatiseringsprogramma’s (Word, Excel, eventuele branche specifieke systemen).

Persoonlijke eigenschappen:
Als persoon ben je betrouwbaar, nauwkeurig, proactief, klantgericht, oplossingsgericht en communicatief vaardig. Daarnaast werk je graag in een team en vind je het leuk om dagelijks interne- en externe contacten te onderhouden. Je hebt een commerciële instelling en beschikt over onderhandelingsvaardigheden.

Ook sta je stevig in je schoenen en ben je bestand tegen mogelijke druk van de huurder voor het niet nakomen van zijn/haar betalingsverplichtingen. 
 

Arbeidsvoorwaarden van de senior medewerker huuradministratie

Deze functie kan zowel op ZZP/freelance of detacheringsbasis vervult worden en de mogelijkheid tot verlenging van deze opdracht is aanwezig. 

Werkzoekende
Klinkt bovenstaande vacature interessant en wil jij werken als senior medewerker huuradministratie? Solliciteer dan eenvoudig via onderstaande sollicitatiebutton!
 
 
 
 
Janine den Teuling
 
Contactpersoon

Janine den Teuling
info@vastgoed-talent.nl
088 - 555 0999

 



 

Aanmelden kandidaat

Wil jij dat wij op zoek gaan naar een vacature die bij jou past? Meld je dan aan via onderstaande button.
 

Volg ons op Social Media

Wil je op de hoogte blijven van onze vacatures? Volg ons dan nu via: 
 

    Facebook
 
    LinkedIn